טוב היות האדם לבדו

צחי הורוביץ שיתף:

שם כאן את הפרומו.
את השאר תצטרכו לקרוא בעצמכם. אם תרצו.

"טוב היות האדם לבדו
עשרות חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם כבר עוסקים בתחום החדש והחם של מדעי ההתבודדות. הניסויים המעודכנים שלהם מוכיחים שזמן לבד הכרחי לפיתוח כישורים קוגניטיביים, רגשיים ואפילו חברתיים. בסדרת ראיונות למוסף "כלכליסט" הם מסבירים שמבחינתם הם נלחמים על עתיד האנושות
31.03.2011, 10:32

איתי להט

בכל התרבויות, לאורך כל ההיסטוריה, חשבה ההתבודדות למפתח לעליונות רוחנית. "ההתבודדות היא מעלה גדולה ועליונה מן הכל", כתב, למשל, רבי נחמן מברסלב. גם בשנים האחרונות קמו אנשי רוח, התבוננו סביב על שטף המידע ועל הטכנולוגיה שמשאירה בני אדם זמינים וחברתיים כל הזמן, וחזרו להלל את הצורך האנושי להיות לבד.

עכשיו מצטרף אליהם גם המדע: באוניברסיטאות מובילות בעולם מתפתח כעת תחום שאפשר לקרוא לו "מדעי הלבד", שבאמצעות גוף מחקרים מתרחב והולך מוכיח את ההשלכות המגוונות של התבודדות, אפילו לשעות ספורות בשגרת היומיום. מגוון ניסויים, בעיקר של חוקרים מובילים בתחומי הפסיכולוגיה, מגלים עד כמה שהות לבד ועשיית דברים לבד מהותיות לתהליכים מחשבתיים, רגשיים ואפילו חברתיים של בני אדם, והכרחיות להתבגרות נפשית תקינה. מבחינת החוקרים, בעולם של המאה ה־21 – זה שמהלל את החיה החברתית, את השיתוף התמידי, את חוכמת ההמונים והמסה הקולקטיבית – מדעי הלבד ממש נלחמים על דמותם של בני האדם ועל אופיו העתידי של המין האנושי. הענף אמנם נמצא עדיין בראשיתו, אבל כמה תובנות בולטות על חשיבות ההתבודדות כבר ברורות. ואלו הסיבות המרכזיות לכך שכל אחד צריך להיות קצת לבד."

לכתבה המלאה:

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3513261

Uncategorized
admin

עדי רן – עשרה טיפים להתבודדות

התבוננות/ עדי רן דברים קורים בעולם, בארץ, בחיים הפרטיים, יש מי שמנהיג את הכל. אפשר להתחבר אליו, אפשר להתחבר ל"תוכנה הראשית", לראות מה כוונת המכוון.

קרא עוד »